Administrasjonen

Fortidsminneforeningen Oslo og Akershus har en liten administrasjon med tre ansatte. Kontoret ligger på foreningens eiendom, Vøienvolden gård i Maridalsveien 120 og er åpent hver dag mellom kl. 10.00 og kl. 15.00. Ta kontakt dersom du ønsker å besøke oss utenom ordinær åpningstid.

Alle henvendelser om utleie rettes til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Har du generelle spørsmål om avdelingens arbeid, ta kontakt med daglig leder, Elin Hallberg/ 97 00 58 58, epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Har du spørsmål om rive-/ bygge-/ reguleringssaker ta kontakt med fagkonsulent Maren Aarbu Titterud/ 97 74 16 63, epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Har du spørsmål vedrørende praktisk bygningsvern, relevante kurs og seminarer eller medlemsbladet Fremtid for fortiden ta kontakt med bygningsvernkonsulent Anne Aarvig Falster/ 41 63 64 59, epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Styret

Fortidsminneforeningen i Oslo og Akershus ledes av et styre, i dag bestående av styreleder, 4 styremedlemmer og to suppleanter. Alle verv i Fortidsminneforeningen er ulønnet og utføres på frivillig basis. I tillegg har vi en administrasjon som tar seg av den daglige driften av avdelingen. Administrasjonen er ansatt av styret.

Styreleder:

Svein Solhjell

Styremedlemmer:

Bjørn Vidar Johansen

Aslak Aslaksen

Anne-Lise Torvund

Eileen Jahren Eriksen

Suppleanter:

Øyvind Buset

Britt-Alise Hjelmeland

Styret kan kontaktes via administrasjonen. Send e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Lokallag

Fortidsminneforeningen i Oslo og Akershus er så heldige å ha tre lokallag. Et for Oslo og omegn, som i all hovedsak jobber med vernesaker gjennom avdelingens antikvariske utvalg. I tillegg har vi meget aktive og engasjert lokallag henholdsvis i Bærum og på Romerike.

Vi ønsker oss flere lokallag og oppfordrer kulturminnevenner i Follo, på Nesodden og i Asker til å ta kontakt dersom det kan være av interesse å engasjere seg sterkere i sitt lokalmiljø.

Frivillig

Fortidsminneforeningen er en frivillige forening og helt avhengig av sine medlemmer. Vi trenger alltid flere aktive frivillige. I tillegg til de tillitsvalgte i våre utvalg, har vi en gruppe med dyktige og engasjerte mennesker som bistår i gjennomføringen av arrangementer og med vedlikehold av både hus og hage. Vi er alltid på utkikk etter flere hender! Ta kontakt med daglig leder på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. for å bli del av vårt frivilligkorps.